Наближається Хелловін, а значить, є чудова нагода згадати (і заново пережити!) найстрашніші історії, які траплялися на IT-співбесідах.

 

Співбесіди, від яких волосся стає дибки: історії ейчарів

"Відповісти я не встигла - пітоніст скинув трубку і відправив мене до НС Мабуть, моя аура теж почервоніла.

Марія Пронькіна, молодший консультант ІТ практики в Antal Ukrainian"

За
 
Хабр
15 хв

 Ми оголосили конкурс серед ейчарів на Хабр Кар'єрі і отримали у відповідь стільки остраху, що нам було складно вибрати найкращі оповідання. Але ми впоралися.

Сьогодні покажемо, хто переміг, і поділимося іншими лякаючими, хвилюючими та інтригуючими історіями. 


Нуарная сцена

Перше місце у конкурсі

Якось я запросила на співбесіду програміста. Він розповів про себе, свій досвід. Загалом про нього склалося позитивне враження: професійний фахівець, який знає свою справу. Але проглядалася в ньому якась «чортівня», недомовленість. Домовилися, що через два дні зв'яжуся з ним і надам зворотній зв'язок.

Яким же був мій подив, коли, вийшовши з офісу після завершення робочого дня, зустрічаю цього кандидата біля будівлі. Рішуче проходжу повз, але хлопець, як з'ясувалося, мав інші плани. А на вулиці, як у найкращих традиціях фільмів про маніяків, — пізня осінь, темрява, тьмяне світло ліхтарів. Чую шум кроків листям. Прискорююсь і практично біжу у бік зупинки, але, як і раніше, чую кроки ззаду. Його тінь уже нависає наді мною, я відчуваю холодок по спині, і здається, що він ось-ось наздожене мене. Страшно. Я різко повертаюся і чую знайомий голос: «У мене залишилося питання: два робочі дні чи календарні?».

Анна Бочарова, ейчар-менеджер напряму 1С у ДК «КОМП'ЮТЕРИ ТА МЕРЕЖІ»


Випадок на полюванні

Друге місце у конкурсі

На початку кар'єрного шляху у мене в роботі була вакансія спеціаліста із сервісного обслуговування будівель. У пошуках ідеального кандидата я натрапила на резюме людини, яка займає аналогічну посаду в подібній за обсягами роботи компанії, і негайно вирішила запросити його на співбесіду. Кандидат погодився, а я зраділа, що закриття вакансії у мене в кишені. Тільки він заздалегідь попередив, що зможе зустрітися сьогодні, але він їде з полювання і буде в найпрезентабельнішому вигляді. Або за тиждень. Звичайно, мені зручно сьогодні! 

Кандидат заходить до офісу: міцний чоловік, середніх років та цілком приємної зовнішності. Все супер, спілкуємось, ніби він уже у нас працює. Ми чудово завершуємо зустріч, прощаємось, і тут він розстібає куртку, і я звертаю увагу на пістолет у кобурі. 

Сказати, що мені стало страшно, нічого не сказати. Далі під час перевірки служби безпеки з'ясувалося, що нещодавно він потрапив на облік у психоневрологічний диспансер. Імовірно тому його звільняють із поточного місця роботи. 

Довелося відмовити, ризики надто високі. Звичайно, адекватної реакції не було. Кілька днів снилися кошмари, як він підстерігає мене, що виходить пізно ввечері з офісу. Більше, на щастя, кандидати зі зброєю до мене на зустріч не приходили.

Жанна Щеголева, менеджер по персоналу SquareGPS


Вусата гойдалка

Третє місце у конкурсі

Ми займалися підбором спеціаліста у сфері GameDev для стартапу. З огляду на специфіку галузі спілкування йшло у вільному неофіційному форматі, «без краваток». На прямому включенні зі свого житла розробник із захопленням розповідав про останній проект, при цьому дедалі більше розгойдуючись на стільці. 

Амплітуда рухів збільшувалась тим більше, чим захопленіше він вів свою оповідь — у нашого рекрутера навіть голова трохи закружляла. І тільки наша колега хотіла попросити співрозмовника прийняти стійкіше становище, як до нього на коліна з розбігу стрибнув великий рудий кіт. Наш претендент явно не очікував такого розвитку подій і з гуркотом разом зі стільцем і котом упав на спину.  

Розробник відбувся легким струсом мозку і непритомністю. Але що пережила наша співробітниця за ці десять хвилин, спостерігаючи у прямому ефірі лише ноги, що стирчать без ознак життя, словами не передати.

Ольга Акимова, консультант в ANCOR Hitech


Що ви знаєте про стресостійкість?

Я можу згадати один приклад абсолютно сюрреалістичного інтерв'ю з IT-фахівцем. Людина прийшла в компанію на позицію керівника відділу роботи з користувачами. IT-директор і HR-менеджер вирішили, що головна навичка, яку треба оцінити, - це «стресостійкість». Тому співбесіда почалася з того, що керівник, сівши в крісло, поклав ноги на стіл і почав у дуже вільній формі ставити питання особистого характеру.

На резонне зауваження кандидата, що на ці питання він не має наміру відповідати, IT-директор почав буквально кричати. Кандидат теж почав підвищувати голос, після чого інтерв'юер взяв (слава Богу, порожню) склянку та запустив її у стіну над головою кандидата. Склянка розбився, засипавши осколками всіх присутніх.

Кандидат, звісно, ​​підвівся і поспішив піти.

Дмитро Дударєв, HRD в агентстві КРОС


Один в поле воин

Згадую зі здриганням інтерв'ю з моєї практики, коли приходило понад п'ять технічних кандидатів на вакансію .NET developer. Технологія для компанії була ключовою, тому й фахівці були максимально затребуваними. Доходило до того, що на співбесіду одного кандидата приходили представники з усіх команд, а це вісім чоловік! І він мав відповідати на запитання всіх присутніх інтерв'юерів. 

Я точно не хотіла б сама опинитися на місці кандидата в подібній ситуації. Мабуть, це були найстрашніші інтерв'ю, які мені доводилося проводити.

Ольга Безсонова, IT HR у GigAnt 


Гігієна понад усе

Кандидат уже пройшов етап спілкування з нашим рекрутером і мав дистанційно познайомитися з менеджером, що наймає з боку компанії. Йшлося про senior-позицію в IT-організації. Перший тривожний дзвіночок пролунав, коли претендент попросив провести зустріч без відеозв'язку, оскільки через дуже завантажений графік він був змушений паралельно з співбесідою готуватися до офлайн-заходу на поточній роботі. Це нас трохи насторожило, але компанія була дуже зацікавлена ​​у співробітнику, тому ми пішли йому назустріч. Розмова складалася досить добре, поки за супутніми звуками не стало ясно, що спеціаліст, що проходить інтерв'ю… проводить гігієнічні процедури.

Не втрачаючи самовладання, ми намагалися утримати діловий тон до кінця співбесіди. Але останньою краплею, у прямому і переносному значенні слова, став гучний звук води, що спускається в унітазі. Чи то кандидат переоцінив можливості шумоподавлення гарнітури, чи його справді нічого не бентежило в цій ситуації, але це була одна з найдовших пауз, з якою ми стикалися під час бізнес-переговорів.

Апокаліпсис сьогодні

Пам'ятаю, як 2010 року до нас на співбесіду прийшов кандидат на посаду ІТ-директора. На той час у Москві стояла щільна димова завіса та запах гару. І в самий розпал бесіди пролунало несамовите завивання, від якого не рятували навіть щільно прикриті вікна. 

Вікна переговорної виходили впритул до сусідньої офісної будівлі, де через сильне задимлення періодично спрацьовувала пожежна звукова сигналізація. Тривожне виття перекривало звук голосу, розмовляти було неможливо, не кажучи вже про загальну нагнітальну обстановку. Але на обличчі кандидата не здригнувся жоден м'яз. Він витратив ті напружені секунди на користь: продовжив спокійно малювати схеми на фліпчарті. Така стійкість до стресів пішла йому на користь, і звичайно ж, ми зробили оффер.

Світлана Канівська, що наймає менеджер у Sifox


Який я кросавчєг!

Ми закривали вакансію інженера з впровадження банківського програмного забезпечення у великий інтегратор. Окрім досвіду з платіжним ПЗ та імунітету до матюків, проекти вимагали англійську. Вакансія складна, кандидати штучні. І вони розуміли, що коштують дорого, бо дозволяли собі царські вільності. 

Один із них висловив явні наміри поміняти роботу, але на скайп-зустрічі з вічно зайнятим шеф-архітектором вальяжно розвалився в кріслі (благо, не голяка) і нахабно запитав: «Ну і скільки я стою? Правда, я хороший?», принагідно додавши, що «роботу не шукає, просто хвалиться». Жах рекрутера та гнів шеф-архітектора краще не описувати словами – емоції зашкалювали у всіх.

Секретний консультант з підбору IT-персоналу в ProfiStaff


В одній чорній-чорній кімнаті...

Моторошною вийшла первинна співбесіда з кандидатом у Zoom. Ми домовилися поспілкуватися із розробником у форматі відеозв'язку. Мабуть, я могла чекати будь-чого, крім того, що людина сидітиме в темній кімнаті при вимкненому світлі. Вийшло так, що ми розмовляли з якимось чорним силуетом. Технічна співбесіда, до речі, пройшла так само.

Юлія Зінгаєва, менеджер з роботи з персоналом «Інфомаксимум»


А куди тут покласти меч?

Якось у мене було пізніше інтерв'ю, претендент їхав із роботи і попросив провести зустріч із ним у максимально пізній час. О 21:00 до офісу зайшов високий хлопець у мантії (мантії, Карл), обвішаний ланцюгами, у берцях, із неприродно білим обличчям та півтораметровим важким мечем. Він поклав меч на стійку ресепшена і дружелюбно спитав, коли настане його час. У перші секунди всі були в ступорі і єдиним бажанням було просто злитися. 

Трохи пізніше з'ясувалося, що претендент працював у геймдеві і саме цього дня вони мали великий реліз з трансляцією з офісу компанії на Twitch для всього ком'юніті, а всіх розробників попросили тематично одягнутися максимально близько до персонажів з гри. До речі, випадок стався близько трьох років тому, а цей розробник досі працює в компанії Usetech.

Форт Боярд 

Ну і як без страшних історій на оффере! Ще на початку моєї кар'єри на офферній зустрічі претендент вирішив провести мені стрес-тест (про що я дізналася пізніше) і вдав, що тікає від переслідувача вулицями Пітера, просив мене терміново викликати допомогу і придумати, як його врятувати. Пробігаючи повз парадну, він радився зі мною, чи варто йому в ній відсидітися чи краще бігти далі і т. д... Було справді страшно за нього. 

Пізніше з'ясувалося, що там претендент перевіряв людяність рекрутерів і свою теорію про те, що рекрутер підбирає більш-менш однакових людей в команду з психотипу та патернів поведінки.

Марина Степихова, HRD в Usetech

Да у меня брат — каратист!

Одного разу я шукала команду CTO. За ранковим чаєм забракувала резюме москвича з дивним зоопарком компаній у досвіді. Ніщо не віщувало лиха, поки ранкову робочу зустріч не перервав упевнений стукіт у двері. Хлопець років тридцяти у спортивній цибулі (мабуть тільки з пробіжки) вдерся в офіс, розшукуючи мене.

На льоту він пояснив, що крутий директор прийшов на співбесіду, бо не отримав від нас відповіді. Незважаючи на те, що годину тому відмовила йому, подумала, що коли він тут, все ж таки можна поспілкуватися. І дуже помилилась.

Наступні півгодини я слухала, як він хоче виростити з нашого стартапу Єдинорога, що він приїхав зі столиці (не кожен так може), і взагалі кореш дядечко з АП: «Ну, ви ж знаєте АП. Не можу називати імен, але це та сама Адміністрація Президента». Окей, подумала я, і згорнула діалог.

Увечері того ж дня відбулася відмова. Зоряний директор не зміг цього прийняти. У личку мені посипалися погрози: мені і моїй компанії тепер не вижити, нас розтопчуть і ми підемо під суд, як той самий мужик із компанії N, який одного разу перейшов йому дорогу. 

«Погуглить!» - пише він і відправляє грізні стікери в Віз. Я гуглю. І знаходжу історію про шедевральну співбесіду цього кандидата у великі московські компанії. Особливо вразила його втеча з будівлі та стрибки через електронні турнікети. Чим закінчилася історія? Мені й самій цікаво, чи знайшов він свого Єдинорога, але після додавання його до НС я більше не спостерігаю за його кар'єрою.

Ксенія Бояршинова, HR-спеціаліст в Usetech


Дорожній патруль

Якось десь наприкінці робочого дня мені написав один супер-цінний кандидат, що готовий поспілкуватися, але тільки прямо зараз і хвилиною пізніше. І ось надворі вже ніч, в офісі нікого, а я базікаю про досвід розробки з Миколою (хай його звуть так). Вечорами/ночами приємно працювати — магічний час на добу, коли субординації чи ще чогось не дуже приємного просто немає.

Ми з Миколою відразу на «ти» і з жартами, він у дорозі, розповідає, як пройшов його день і на якому конкретно фреймворку він пише. Все було круто і по любові до моменту, поки Коля не почав злякано кричати в трубку справжнісінькими матюками! Виявилося, що його хтось підрізав, і трапилася аварія. Або, за словами учасника процесу, «гад залишив подряпини».

Я запропонувала зателефонувати пізніше, але Коля спокійно продовжив розповідати про команду, стек і т. д. І в якийсь момент кандидат перервав розповідь і я почула: «Товаришу поліцейський, зараз не можу, у мене співбесіду, давайте через хвилин 10 поговоримо. Вибач, Кать, відвернули». Ніколи до цього моменту не почувалася такою важливою персоною.

У результаті поліцейський дочекався своєї черги. В аварії ніхто не постраждав, але Миколі не підійшла наша вакансія, і з того часу ми просто періодично відправляємо смішні картинки в Телеграмі.

Системний аналіз за кермом

Я шукала системного аналітика, було досить складне ТЗ людей на ринку практично немає. І ось мені зустрівся профіль більш-менш ідеального кандидата. З контактів змогла знайти тільки нік у Телеграмі та написала йому туди.

Діалог вийшов і навіть дійшов співбесіди. Під час зустрічі кандидат уточнив, що «вже працює на іншу компанію», займається проектами у вантажоперевезеннях.

Все круто, майже все, що потрібне в технічному плані, він уміє. Але мене збентежило, що про все він сказав, що давно не працював із цими інструментами і готовий згадати за кілька тижнів. Все далі фінал — я кажу, що буде ще кілька етапів інтерв'ю, зокрема й технічне.

І тут він у мене запитує: «Технічне це як?». Жартуюся, не розумію питання. І потім виявляється, що «займатися проектами у вантажоперевезеннях» – це працювати далекобійником! Він був упевнений, що це просто якісь нові фічі у програмі для роботи, а я була впевнена, що він чудово підходить на вакансію!

Екатерина Смоленцева, консультант ИТ Практики в Antal Russia

К гадалке не ходи

Мені чомусь щастить на езотериків: девопс ворожив мені на таро, тестувальник запитував, чи хрещений у нас тимлід, джавіст демонстрував великі знання астрології.

З одним пітоністом у нас сталося велике кохання з першого повідомлення. Повний метч із очікуваннями, завданнями і навіть у почутті гумору зійшлися. Запитую, як так сталося, що він без роботи останній місяць. Пітоніст сумно зітхає і починає історію скорботним, практично нещасним тоном:

— Бачиш, для мене відносини в колективі — найважливіше. Лицемірів я не люблю, тому дивлюсь зазвичай на колір аури, такі речі не обдурять. Ну і ось - підключаюся до дзвінка з командою, все ОК. І тут я говорити починаю, дивлюся – а у всіх аури почервоніли, агресивно так. Незатишно стало, довелося звільнитися.

Відповісти я не встигла - пітоніст скинув трубку і відправив мене до НС Мабуть, моя аура теж почервоніла.

Марія Пронькіна, молодший консультант ІТ практики в Antal Ukrainian


Пригрів змію

У нашій команді був випадок, коли під час відеоінтерв'ю з IT-фахівцем все йшло чудово: чудовий кандидат, цікава співбесіда, симпатичний інтер'єр у класичному стилі, розмірена бесіда, і раптом на весь екран з'являється морда ігуани! 

Виявилося, що кандидат — великий аматор екзотичних звірів, і другу частину співбесіди він із наростаючим ентузіазмом розповідав про своє хобі: гігантські таргани, змії та іншу незвичайну фауну, прагнучи це все продемонструвати непідготовленій дівчині-рекрутеру. Ніякої містики, але як іноді спрацьовує ефект несподіванки.

Елена Воронцова, эйчар в BRO


Друг мого друга — мій ворог?

Я завжди дуже насторожено ставлюся до кандидатів за чиєюсь рекомендацією. Так уже повелося, що зазвичай «мій добрий друг - фахівець якраз за вашим профілем» - це більше добрий друг, ніж фахівець. І у разі відмови стає дуже ніяково. Але я ніколи не відмовляюся від інтерв'ю, тим більше, коли кандидата рекомендує колега, адже йому теж з ним працювати. 

Проводжу я інтерв'ю з одним таким «другом», і в процесі закрадається дивне почуття, що не до двору кандидат. І зухвалий, і просить більше, ніж у вакансії вказано, і грати зі мною намагається, ніби не я його співбесіду, а він мене. Ну немає.

Колегі, який його порадив, говорю, що хлопець нам не підійде, як мінімум, за характером. Він погоджується, але кандидат після паузи просить тестове, мабуть, хоче показати нам, що він класний фахівець.

У результаті завдання він зробив погано, начебто спеціально. При цьому додав, що тестове завдання йому робити не з руки та не за рангом. Ну ні так ні. Тим часом ми підшукали та прийняли кандидата, який добре себе показав і із завданням упорався. Здавалося б, буденна історія, якби не продовження.

Через день мені пише «знайомий» кандидат, щоб дізнатися про наше рішення. Даю зворотний зв'язок, говорю, що людину знайшли, вакансія закрита. Герой історії шкодує мене, свого конкурента і пропадає. Через день він надсилає мені виправлене технічне завдання з вимогою перевірити та взяти його. Пояснюю, що це неможливо і питання закрите. І тут почалося:

Кандидат: Коли ви сплатите мені те, що я переробляв?
Я: Пробач?
До: Я беру за годину N рублів, я витратив чотири години на виправлення, коли чекати на оплату?
Я: Але ми не просили тебе нічого переробляти.
К: Так ти переведеш мені оплату чи як?
Я: Ні, я точно нічого перекладати не буду.
К: Знаєш, як просто зіпсувати життя дівчині? Адже я можу й адресу твою розшукати...

На цьому розмова закінчилася, я перестала відповідати та заблокувала його. Поки що мене ніхто не знайшов. А моїй колегі він паралельно писав, що збожеволіє, якщо ми його не приймемо. 

Елена Торочина, эйчар в Mediaguru

Просмотры:

Коментарі

Популярні публікації