Рецепт від Кока :: Горохово-пшоняна каша (або солдатська каша) | Каші

 


By
 
tomasberezovskiy.blogspot.com
10 min

За forum.say7.info telegra.ph12 хв

Переглянути оригінал

Горохово-пшоняна каша (або солдатська каша)

У мене пісний варіант, без вершкового масла…

Я люблю пшоняну кашу та гороховий суп, але ніколи не здогадувалася змішати ці два продукти разом…

Ще дуже вдячна Ю.Стороженко за це вдале співвідношення інгредієнтів.

Окреме спасибі та моїй подружці дитинства Любочці за корисні поради (вона поділилася спогадами дитинства, як її батько готував з гороху кашу *горошницю*).

В результаті у мене вийшов цікавий "мікс", дуже вдала смакова "комбінація".

Основні інгредієнти:

* 1 склянка колотого гороху,

* 0,5 склянки пшона (інші автори беруть горох і пшоно порівну),

* 4,5 склянки води (тобто на 1 склянку крупи береться 3 склянки води = 4,5: 1 ,5 = ),

* Сіль за смаком,

* 1 ч.л. без гірки цукру (або за смаком, це обов'язково - для балансу смаку),

Зажарка:

* 1 морква,

* 1 цибулина,

* олія.

Добавки для непісного варіанта:

або

* 50-70-100 г вершкового масла (за бажанням),

або

* можна трохи копченого бекону або грудиночки прямо в зажарку (ріжемо соломкою і додаємо, коли цибуля і морква майже готові...).

Приготування:

Підготовка продуктів:

горох добре промити (я в ситі під проточною водою), потім замочити його в чистій воді на ~2 години (можна не замочувати, тоді довше варити).

Ось у мене таке сито, щоб горох не вискочив...

пшоно залити окропом (від гіркоти ***), постояти трохи (у мене стояло в окропі 3-5 хвилин, я при цьому перетирала крупу у воді пальцями), злити цю воду, промити в декількох чистих водах.

(*** Для чого окропом - як розповідає Лазерсон, у кожній крупинці пшона є поглиблення, в них може накопичуватися жир, і якщо крупа давно зберігається, цей жир окислюється, і пшоно може гірчити, ось окріп це жир і вимиває... до цього я пшоно від гіркоти проварювала 2 хвилини, цю воду зливала, далі варила в новій воді... але спосіб Лазерсона мені сподобався більше)

А тут у мене інше сито, з дуже дрібними дірочками, щоб пшоно не проскочило...

Варіння:

* всипати горох у каструлю (бажано з товстим дном) і залити холодною водою, поставити варити на повільному вогні (помішувати, обережно, може «втекти»),

* як горох звариться до напівготовності (~ 30 хвилин) посолити і додати цукор, перешкодити, і засипати пшоно,

* варити все разом до готовності (при недостатності води додати окріп, але мені не знадобилося, дуже вдале співвідношення крупи і води), в самому кінці каша відразу загусне (пшоно вбирає в себе багато рідини),

(в результаті загальний час варіння каші становив 1 годину...)

* поки каша вариться, треба зробити засмажку з моркви та цибулі (морква терта, цибуля півкільцями, або як подобається…),

Сервірування:

* у зварену кашу покласти вершкове масло, змішати із засмажкою та насолоджуємось...

Каша вийшла незрівнянною

ароматна, ніжна, оксамитова на смак, і дуже ситна

А хто не любить цибулю в кашах, наприклад, діти, простір фантазії необмежений...

Дівчата спробуйте приготувати таку кашку, нічого не бійтеся, у вас все вийде, багато чоловіків люблять горохову кашу, а це один з цікавих варіантів-поєднань .......

Найприємнішого апетиту !!!

31 березня 2019 15:15

Ідея від І. Лазерсона, він у молодості був кухарем на терміновій службі в армії, і називав цю солдатську кашу



Танюша. дякую, чудова ідея, любимо каші і часто міксуємо крупи, але такий варіант не пробували.

31 березня 2019 15:20


Ранок писав(ла): спасибі, чудова ідея, любимо каші і часто міксуємо крупи, але такий варіант не пробували.

На здоров'я, Наталко, дякую за увагу

31 березня 2019 18:33


tasmi написав: Я люблю пшоняну кашу і гороховий суп, але ніколи не здогадувалася змішати ці два продукти разом …

Аналогічно.

Танюша, однозначно, приготую. Сподіваюся догоджу мамі, їй 90 років, і нагодувати її дуже проблематично.

В силу віку та проблем зі здоров'ям, перестають подобатися звичні та улюблені страви.

Велике спасибі.

31 березня 2019 19:38


Keily писал(а): Танюша, однозначно, приготовлю.

Буду дуже рада, якщо скористаєшся рецептом

Я тут гороховий суп зварила після довгої перерви, і ще на 3 дні (довго варити, не хочеться це робити щодня), так не могли його їсти на другий день, через картоплю, все-таки вона не "любить" зберігатися зварена, смак супу змінюється, крохмаль окислюється... я це давно помітила, тому варю супи щодня.

а в такій кашці картоплі немає, а обидві ці крупи дуже поєднуються, така кашка і другого дня хороша, якщо навіть і залишиться

Keily написав: Спасибо большое.

На добре здоров'я Вам і твоїй матусі

01 квітня 2019 17:15


tasmi писав: через картоплю, все-таки вона не "любить" зберігатися зварена, смак супу змінюється, крохмаль окислюється.

Так, мені теж не подобається картопля в супі наступного дня, тому зазвичай у холодильнику стоїть бульйон, а супи готую свіжі. Гороховий суп варю без картоплі, тільки горох та засмажка, такий суп смачний до кінця. Зазвичай і локшину, і харчо також варю без картоплі.

01 квітня 2019 18:38


Keily писав: Гороховий суп варю без картоплі, тільки горох і засмажка, такий суп смачний до кінця. Зазвичай і локшину, і харчо також варю без картоплі.

Багато моїх знайомих готують гороховий суп теж без картоплі через його властивості окислюватися, а деякі й не помічають цього

02 квітня 2019 20:02


Тетяно, я ніколи не варила горохову кашу, якщо чесно, то й бажання не було

Але запропоновану Вами дуже хочеться приготувати. З пшоном дуже зацікавив варіант. Впевнена, що сподобається!

З морквою і цибулькою!!!! Чарівність!

02 квітня 2019 21:42


Kepa писав: Тетяно, я ніколи не варила горохову кашу, якщо чесно, то й бажання не було

Карина, даремно, "горошниця" дуже смачна каша

багато хто шукає рецепт саме горохової каші

Kepa написав: Але, запропоновану Вами дуже хочеться приготувати. З пшоном дуже зацікавив варіант. Впевнена, що сподобається! З морквою і цибулькою!!!! Чарівність!

Такий варіант обов'язково треба спробувати, тим більше в пост

для мене це поєднання просто "одкровення", повторюватиму ще

Рада тебе бачити, ти начебто давно не з'являлась у нас

Дякую, що заглянула

03 квітня 2019 16:26


Танечка, я до тебе з візитом у відповідь.

Приготувала кашу за твоїм рецептом, але в мультиварці, на режимі "гасіння". Воду доливала за потребою у процесі варіння.

Бобові зараз майже їм, але не втрималася і вирішила спробувати. Жіноча цікавість – страшна сила.

Не відношу себе до любителів горохового пюре, але що мені сподобалося в цій страві, так це те, що пшоно нівелює яскравий смак гороху, каша вийшла ніжнішого смаку, ніж звичний варіант із гороху.

На мій смак ароматна олія, якою зазвичай поливають горохове пюре, сюди взагалі не вписалося, оливкова підійшла якраз. Краще б сюди вершкового чи гхі, але поки що не можна.

Варила цю кашу для чоловіка, він шанує горохове пюре. Сподіваюся, що ввечері також оцінить смак.

І заразом дізнаюся, давали їм під час служби таку кашу чи ні. Зазвичай армійські делікатеси чоловіки пам'ятають все життя.

Спасибо за рецепт!

03 квітня 2019 19:44


~Iren~ писав(ла): Танечка, я до тебе з візитом у відповідь.

Очень рада, Ирочка

як ти швидко, мені дуже приємно

~Iren~ писав(ла): Приготувала кашу за твоїм рецептом, але в мультиварці, на режимі "гасіння". Воду доливала за потребою у процесі варіння.

А я дивлюся, вона в тебе рідше моєї

а ти не замочувала горох, мабуть???

цікаво, у тебе води пішло норма, чи ти на око все робила???

~Iren~ писав: Жіноча цікавість - страшна сила.

~Iren~ писав(ла): пшоно нівелює яскравий смак гороху, каша вийшла ніжнішого смаку, ніж звичний варіант з гороху.

І я це помітила, комбінована каша вийшла вдалою

~Iren~ писав(ла): На мій смак ароматна соняшникова олія, якою зазвичай поливають горохове пюре, сюди взагалі не вписалося, оливкова підійшла якраз. Краще б сюди вершкового чи гхі, [

А я просто смажечку поклала зверху, а олією ніякою не поливала... оливкова не люблю, стоїть у мене, дороге, але не йде, не звикли...

~Iren~ писав(а): Краще б сюди вершкового або гхі

Згодна повністю

а що таке гі

~Iren~ писав(ла): Варила цю кашу для чоловіка, він поважає горохове пюре. Сподіваюся, що увечері також оцінить смак. І заразом дізнаюся, давали їм під час служби таку кашу чи ні. Зазвичай армійські делікатеси чоловіки пам'ятають все життя.

Я чула про засилля перлівки в армії

але може це від району залежало чи від часу.

~Iren~ писав: Дякую за рецепт!

На здоров'я, дякую за апетитний звіт

03 квітня 2019 19:48


Кашу таку чудову пропустила

тільки зараз побачила

Безсумнівно смачно

Сама особисто ще жодного разу не готувала кашу з горохом, але їла

і знаю, що це смачно

Обов'язково приготую, дуже спокусливий рецепт

03 квітня 2019 20:18


козачка писав(ла): Кашу таку чудову пропустила тільки зараз побачила

Кариночка, заходи на кашку

козачка писав(ла): Безсумнівно смачно Сама особисто ще жодного разу не готувала кашу з горохом, але їла і знаю, що це смачно

Обов'язково приготую, дуже спокусливий рецепт

Буду рада, если воспользуешься рецептом

03 квітня 2019 20:21


03 квітня 2019 20:43


Валюша, дякую, що заглядаєш

03 квітня 2019 20:58


tasmi написав: а ти не замочувала горох, ймовірно ??? цікаво, у тебе води пішло норма, чи ти на око все робила???

Горох завжди замочую, як і всі бобові, крім сочевиці. Дуже часто із содою. Вони тоді варяться швидше та краще засвоюються організмом.

Інгредієнти додавала "на око", пропорцій не дотримувалася, пшона поклала в кашу менше, ніж гороху, а воду регулювала в процесі варіння.

tasmi писав: оливкове не люблю, стоїть у мене, дороге, але не йде, не звикли...

А, ну так ... це справа звички та смаку. Я вже кілька років все готую на оливковому, а соняшникове використовую лише нерафіноване в деякі салати та в квашену капусту; іноді відварену картоплю поливаю.

tasmi написав: що таке гхі

Це топлене вершкове масло. Вважається одним із найкорисніших масел для смаження. Зараз продають дуже смачне, не таке як раніше, яке готували з гіркого масла і в нього був неприємний смак.

tasmi на здоров'я, дякую за апетитний звіт

03 квітня 2019 21:21


~Iren~ писав(ла): Горох завжди замочую, як і всі бобові, крім сочевиці. Дуже часто із содою. Вони тоді варяться швидше та краще засвоюються організмом.

Мені сьогодні сказали, що замочений горох нібито не викликає газоутворення, я й помітила це

~Iren~ писав: пропорцій не дотримувалася, пшона поклала в кашу менше, ніж гороху, а воду регулювала в процесі варіння.

Я теж дотримуюся трохи, наступного разу візьму круп порівну, як у Лазерсона

~Iren~ писав: Це топлене вершкове масло.

Навіть не бачила у нас, може не дивилася, дякую за наведення

а там не можуть використовувати пальмову олію

~Iren~ писав(ла): нерафіноване в деякі салати та в квашену капусту; іноді відварену картоплю поливаю.

Я також використовую соняшникову із запахом

але на оливковому рафінованому я обсмажую тепер все... а чи варто у мене нерафінована оливкова олія для салатів, не люблю його смак і все

хоча треба, воно корисне дуже

Дякую тобі за відповідь

могла б і не повернутися

03 квітня 2019 22:57


tasmi писав(а): Навіть не бачила у нас, може не дивилася, дякую за наведення

а там не можуть використовувати пальмову олію

Танюша, у нас все може бути, тут уже лише довіра виробнику. Але це масло недешеве, тут вже більше орієнтуєшся на смак та особисті враження.

Можна і самим зробити топлене масло, Єва має рецепт. А я бачила, що люди топлять олію у духовці, ще простіше. Але сама не готувала, нічого не можу з цього приводу написати. Зазвичай купую таке чи таке. Але перше смачніше.

(Посилання перші, що попалися, не реклама магазинів)

tasmi писав(ла): Дякую тобі за відповідь могла б і не повернутися

Немає за що.

04 квітня 2019 0:05


~Iren~ писав(ла): купую таке чи таке

Не бачила, дякую за показ

04 квітня 2019 0:35


tasmi(и): Мені сьогодні сказали, що замочений горох нібито не викликає газоутворення

Я теж його замочую приблизно на добу, періодично змінюючи воду (він зараз у мене стоїть замочений, завтра варитиму кашу). Квасолю вимочую 2 доби (у холодильнику), так Єва рекомендувала:

https://forum.say7.info/topic53170.html

І салат я такий робила дуже смачний.

04 квітня 2019 1:22


Keily писав(ла): Я теж його замочую приблизно на добу

А він не проростає??? це довго дуже ...

Мені знайома каже, що він може прорости, вона замочує лише на 2 години, що я й зробила у цьому каші

04 квітня 2019 1:44


Таня, чудова каша, забрала

04 квітня 2019 10:44


сасюк-2017 писав: каша чудова, забрала

Оленко, рада тебе бачити

обов'язково спробуй кашу, удачі тобі

04 квітня 2019 15:31


tasmi написав: А він не проростає ??? це довго дуже ...

Ні, можливо цілий проростає, а половинки немає. Принаймні я з цим не стикалася, вчора замочила годині о 15.00, а сьогодні поставила варити о 10.00. Я і написала "майже", у мене виходить більше часу, ніж на ніч, але я за цей час міняю воду рази 3-4. Ніч він стоїть у холодильнику. Іноді я доводжу його до кипіння, зливаю першу воду, а потім заливаю новою і варю.

04 квітня 2019 15:58


tasmi написав: А він не проростає ??? це довго дуже ...

Keily писав: Ні, можливо цілий проростає, а половинки немає. Принаймні я з цим не стикалася,

Завжди бобові та крупи замочую на ніч, навіть у холодильник не прибираю.

Для проростання важливим є вологе середовище і тепло, а якщо крупа або бобові стоять у воді і в холодильнику, то за цей час вони просто наситимуться водою, активуватимуться, але не проростатимуть.

З зеленої гречки готую ферментований хліб, замочую на добу і тримаю крупу у воді за кімнатної температури, бувало, що крупу тримала навіть більше доби і нічого не проросло.

А якби воду злила і залишила в пророщувачі, то за кілька годин з'явилися б перші паростки.

Найшвидші у пророщуванні у мене були кіноа та маш. Але навіть вони за ніч не проростали у воді; після того, як зливала воду, починали з'являтися паростки.

З колотим горохом боятися проростання не варто, чим довше його вимочуєш, тим він м'якше поводиться по відношенню до організму, тому що руйнуються цукру, які призводять до неприємних наслідків, і швидше вариться

Дівчатка, ось тема про пророщування зерен та бобів, багато цікавого.

Просмотры:

Коментарі

Популярні публікації